X
סגירה
מכון מופ"ת דף הבית
יום רביעי, ט' בכסלו תשפ"א,
25 בנובמבר 2020
שירותי המידע ניתנים לסגל ההוראה במכללות להכשרת מורים בלבד.
בהתאם להנחיות, לא תהיה קבלת קהל. נשמח לתת שירותי מידע מרחוק:

לקט מאמרים תקופתי

לעדכון חודשי הקלידו כתובת דואל הרשם

מאגר שאילתות

שאילתות אחרונות טופס שאילתה
   |   
חיפוש במאגר
19.04.16
סקירות מידע
Teachers in Israel

 

סקירת מידע בנושא מורים בישראל.

 

סקירת המידע עוסקת בנושאים של הכשרת מורים, התפתחות מקצועית של מורים, נתונים אודות כמות מורים, חלוקה לגילאים, סביבת עבודה, פורמות בחינוך ועוד.

 

לעיון בסקירה המלאה לחצו כאן.

20.07.14
סקירות מידע
מודלים וגישות להפצת ידע בקרב קהילות חינוך והכשרת מורים

 

בשנים האחרונות מידע רב נאסף מידי יום אצל צוותי הלימוד וההוראה, כך שככל שהמורים מפתחים יותר ידע, כחלק מתפקידם, כך הם נדרשים לבסיס רחב יותר של ידע ומידע ואפשרות לקיים קשרים עם עמיתים. האמרה "אם אתה לא שם אתה לא קיים", אינה רק אמרה עממית אלא המלצה לצאת ולפרסם חומרי הוראה רלוונטיים בצורה שאנשי חינוך אחרים יוכלו להפיק תועלת רבה. בנוסף לידע המצטבר אצל המורים, אם מניסיונם האישי או מהשלמויות מקצועיות, קיים מגוון עצום של מקורות מידע וחומרי למידה באינטרנט. יצירת מאגר מידע מקצועי מתעדכן יאפשר לקבוצות מורים התפתחות מקצועית.


שיתוף חברי הקבוצה במידע חדש שנרכש על ידי כל אחד מחברי הקבוצה יביא לשדרוג מקצועי ויפתח למורים דרך שיתופית נוחה לייעול עבודתם.

החלק הראשון של הסקירה מתמקד במתודולוגיות של ניהול ידע בחינוך ובשינוי ארגוני לטובת הפיכה לארגון לומד, שהיכולת לשקף ידע ותובנות רק מעצים ומשביח את הסיכוי להצלחה עתידית.

 

החלק השני סוקר כלים להפצה ושיתוף ידע של מורים, מפורטלים ארגוניים המציגים לצרכנים תמונה שלמה יותר של מידע ומהווים תפיסה שיטתית של סינון, זיקוק והאחדה של מקורות המידע, דרך שימוש בויקיפדיה ורשתות חברתיות אחרות ככלי פורמלי של למידה וקיום של פורומים מקצועיים המהווים סביבה אידיאלית לטיפוח דו שיח בין מורים, מנהלי בתי ספר, מפקחים ופקידי המשרד.

 

לחצו כאן לקישור לסקירה המלאה.

 

02.06.14
סקירות מידע
יישום מיומנויות מידע כדרך ללמידה משמעותית - סקירת מידע.

 

מטרת הסקירה היא להציג את תמונת הידע הפדגוגי והמעשי שנצבר בישראל ובעולם לגבי הקניית אוריינות מידע בלמידה מתוקשבת ובסביבות למידה פעילות ומפעילות בבתי הספר.

תמונת הידע המצטבר בנושא אוריינות מידע , כפי שעולה מהסקירה, נועדה לסייע לגורמים הפדגוגיים במערכת החינוך ולמובילי התקשוב במחוזות החינוך ובבתי הספר לפתח התנסויות מועילות למורים ולתלמידים ולהטמיע בגישה שיטתית ומעמיקה את אוריינות המידע בלמידה מתוקשבת.

 

לעיון בסקירה המלאה לחצו כאן.

09.12.13
סקירות מידע
כיתה הפוכה תמונת מצב 2013

הכיתה ההפוכה היא מודל ההופך את היוצרות מבחינת ההתנהלות בכיתה.
במקום להאזין להרצאות או לשיעורים של המרצה או המורה, התלמידים צופים בביתם בקטעי וידיאו קצרים בנושא הנלמד לפני בואם לכיתה. בכיתה עצמה, השיעורים מוקדשים לדיונים בנושא, לתרגול או לפרויקטים.


המורה משמש למנחה למידה המסוגל לעבוד אחד על אחד עם התלמידים, להבהיר מטלות ולהציע עזרה נדרשת. יתרון בשיטה, מורים יכולים להקדיש זמן רב יותר בעבודה ישירה עם תלמידים במקום להרצות בפניהם. החיסרון הוא הצורך בגישה לטכנולוגיה ומוטיבציה של התלמיד בהכנה לקראת שיעור. קטעי הווידאו המיועדים לצפייה מובאים מתוך מקורות אינטרנטיים קיימים או שהם נוצרים על ידי המורים עצמם.

 

לחצו כאן לעיון בסקירה המלאה.

05.11.13
סקירות מידע
קורסים מקוונים מסוג MOOC - תמונת מצב והתנסות אישית 2013

הבזקים אודותMOOC  מנקודת מבט משולבת של ראיה מידענית ומעורבות כלומדת בקורסים מסוג זה.

סקירת מידע על התפתחות קורסים מקוונים מסוג  MOOC  בארץ ובעולם . הסקירה מבוססת על חיפוש שיטתי במאגרי מידע מקוונים בינלאומיים ועיבוד הממצאים.  הביקוש  בארץ ובעולם לקורסים מקוונים מסוג  MOOC  הולך וגדל  ולא תמיד יש בהכרח הצדקה לביקורות על קורסים מקוונים מסוג   MOOC הנכתבות על ידי חוקרים אשר אינם נמנים עם קהל היעד. בני נוער , סטודנטים  ואקדמאים מחוץ למעגלי ההשכלה הגבוהה , מתקשרים ביניהם באמצאות כלים ופלטפורמות דיגיטאליות, ולכן הביקורת הנובעת לעתים מחוסר באינטראקציה אישית ב  MOOC אינה רלוונטית לקהל יעד עתידי.

לסיכום, בטכנולוגיות החדשניות  והמתפתחות בתחומי הקורסים המקוונים מסוג  MOOC, ישנם דרכים רבות להעברת למידה, לא רק קורסים מצולמים ומצגות.

 

לחצו כאן לעיות בסקירה המלאה.

22.04.13
סקירות מידע
מחשבי טאבלט וסמארטפונים בחינוך

לטאבלט, מחשב לוח, יתרונות רבים: קל מאוד, נייד וזול. מאוד אטרקטיבי עם מסך מגע. בנוסף הוא מאפשר לתלמיד לצאת (לא במובן הפיזי) מחוץ לגבולות הכיתה, בכך שהוא מאפשר הרחבת הידע והסקרנות עבור התלמיד.

 

ספרי הלימוד האינטראקטיביים בטאבלט לא כוללים רק טקסט ותמונות, אלא גם מצגות וסרטונים. בספרים אלה לא צריך לקרוא עמוד אחר עמוד, אלא ניתן לנווט בין הנושאים עם היפר טקסט וקישורים – לקפוץ מנושא אחד לנושא קשור אחר שמעניין את התלמיד.

 

בניסוי מוקדם בישראל נמצא כי בתחומי הגיאוגרפיה תלמידי בתי ספר יסודיים מגלים סקרנות רבה יותר בלמידה עם ספרים דיגיטאליים המשולבים בטאבלטים לעומת ספרים מודפסים רגילים בילקוט .

 

לכן , יש בישראל היערכות של משרד החינוך (בשיתוף מט"ח) לבסס את מקצוע הגיאוגרפיה על סביבה מתוקשבת של מכשירי קצה מתוקשבים שונים , ביניהם טאבלטים.

 

לחצו כאן לסקירת המידע המלאה.

17.10.12
סקירות מידע
טיפוח יצירתיות בבתי ספר, ממצאי מחקר חיוניים 2008-2012

סקירה בנושא טיפוח יצירתיות בבתי ספר, ממצאי מחקר חיוניים 2008-2012

 

לחצו כאן לעיון בקובץ הסקירה.

11.10.12
סקירות מידע
שלבי הכניסה להוראה

הכניסה לתפקיד של מורים מתחילים ממשיכה להעסיק בעלי עניין רבים בעולם ההוראה בשל החשיבות שלה לבניית המורה ופיתוח הקריירה שלו. בעוד שהצורך בבניית תכניות כניסה לתפקיד ברור, התכניות הקיימות אינן אחידות.

 

בסקירה זו מוצג מדגם ממודלים של תכניות כניסה מהארץ ומן העולם, היבטים ייחודיים במודלים הקשורים לרוח התקופה ומגוון התנסויות ורשמים מגורמי המפתח כגון: המורים החדשים, צוותי הוראה, צוותים תומכים וגורמי מדיניות אחרים.

 

לחצו כאן לעיון בסקירת המידע.

08.07.12
סקירות מידע
מאמרים ומחקרים על הכשרת המורים בישראל

לפניכם רשימה ביבליוגרפית של מאמרים ומחקרים על הכשרת המורים בישראל.

פריטי המידע ברשימה נאספו וסוננו מתוך מאגר המידע העצום של פורטל מס"ע ע"י עורך פורטל מס"ע, עמי סלנט.

 

לחצו לעיון בסקירה.

07.04.11
סקירות מידע
הכשרת המורים – גישות חדשניות לתקשוב בעולם

סקירת מידע מקיפה בנושא הכשרת המורים – גישות חדשניות לתקשוב בעולם.

בסקירה מופיעים הנושאים הבאים: תמונת מצב של הכשרת פרחי הוראה להוראה מתוקשבת במכללות חינוך, הכשרת פרחי הוראה להוראה מתוקשבת: עמדות ודרכי שילוב טכנולוגיות מידע בהתנסות בהוראה, מאפייני הכשרת המורים באירופה : פדגוגיה מתוקשבת בתואר שני בהכשרת מורים ונושאים נוספים.  

לחצו כאן לעיון בסקירה המלאה.

14.12.10
סקירות מידע
תקשוב מערכות חינוך בעולם: חלק א' – המיומנויות הנדרשות מבוגרי בתי-הספר במאה ה- 21. חלק ב' – תכניות תקשוב בחינוך בארצות העולם.

סקירת מידע מקיפה בנושאים הבאים:

תקשוב מערכות חינוך בעולם

המיומנויות הנדרשות מבוגרי בתי-הספר במאה ה- 21.
תכניות תקשוב בחינוך בארצות העולם.

 

לחצו כאן לעיון בקובץ.

 


שאילתות אחרונות טופס שאילתה
   |   
חיפוש במאגר